– Sanering av skrot på badstränder samt tillhörande grönområden och kring bryggor i vattnet.

(Campingplatser, Kommunala och Privata anläggningar)

Ansvarar du för att ert bad samt områden runt badstranden bibehåller ert mål och krav som tillgodoser era besökare med en god standard och miljö som i förlängningen får besökarna att uppleva en trevlig vistelse? Då kan vi hjälper er ytterligare med det som ligger dolt under ytan, med hjälp av metalldetektorer finner vi föremål som ligger dolt i marken.

Varför skall SMF besöka eran anläggning?

Många av dem föremålen vi av tidigare erfarenheter finner på anläggningar kan göra skada på era besökare, då det ofta förekommer kapsyler som sitter kvar på avslagen flaskhals där besökande vistas barfota och barn leker med sanden. Samt att metaller som legat i marken under en tid börjar korrodera detta medföljer att föremålet börjar vitra sönder och fragmentet som ofta avbildas till vassa små föremål som sprider sig dolt vid ytan.

På grönområden där besökare under flera år har campat finner vi tältpinar som glömts kvar, dessa sitter hårt i marken med endast någon cm som sticker upp dolt i gräset. Dessa kan både skada besökare och maskiner.

Runt bryggorna finns otroligt mycket skräp och skrot, en del människor har tyvärr den inställningen att det som slängs i vattnet försvinner. Vi finner alltifrån vassa föremålen till engångsgrillar, burkar, kättingar, cyklar, kundvagnar, stålvajrar och i värsta fall uppstickande järnrör.

Här nedan kan du se bilder från tidigare uppdrag gällande sanering av badstränder.

SMF

Här ovan ser ni bilder på vad vi finner dolt i marken på stranden.

Kontakta oss så hjälper vi dig:

Ditt namn (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Ämne

Ditt meddelande

SMF

Latest posts by SMF (see all)